Sveba Dahlens support inkluderar allt från jourtelefon vid akuta driftstopp, online-support, telefonsupport, installation, service och reparation. För att förebygga driftstopp och produktionsbortfall rekommenderar vi att du tecknar ett underhållsavtal, läs mer här. Avtalet ger dig bästa möjliga driftsäkerhet och trygghet.
AKUT HJÄLP - 033 15 15 15
Akut hjälp innefattar arbeten som inte kan vänta till nästa planerade stopp eller produktionsuppehåll. Kontakta oss omgående vid akuta driftstopp av dina ugnar eller bagerimaskiner
Ordinarie öppettider
Måndag - Torsdag: 08:00-16:00
Fredag: 08:00-14:30
Lunchstängt: 12:00-12:30
Telefon: 033 15 15 15
E-post:supportsverige@sveba.com
Öppettider jour
Måndag - Fredag 06:00-08:00, 16:00-18:00
Lördag - Söndag 06:00-16:00
Telefon 033 15 15 15
Sveba Dahlens serviceutbud inkluderar allt från telefonsupport och underhåll till service och reparation vid akuta stillestånd. För att boka service ring 033 15 15 15 eller e-post: supportsverige@sveba.com
Vi rekommenderar alltid att du tecknar underhållsavtal hos oss, det ger dig bästa möjliga driftsäkerhet och trygghet. Vi erbjuder dock självklart hjälp även utan underhållsavtal.
Med Sveba Dahlens interaktiva supporttjänst Sveba Reality utför vi enklare supportärenden samt felsökning direkt i mobilen! Våra experter är bara ett samtal bort - få supporthjälp direkt genom telefonen, var och när det behövs.
Allt man behöver göra är att ansluta via en länk i mobiltelefonen (smart phone), som du får från Sveba Dahlens supportavdelning. Via telefonens kamera kan serviceteknikern sedan se exakt vad du ser. Förklara alltså ditt problem i realtid genom att visa, beskriva och peka. Sveba Reality har alla verktyg för en lyckad felsökning. Vid ärenden som inte kräver ytterligare service och besök av servicetekniker så kan supporten guida dig till en lösning. Detta är en snabb, effektiv och kostnadseffektiv problemlösning med tal, video, samt interaktiva verktyg!
Sveba Dahlen erbjuder reservdelar både från lager och via våra servicetekniker på vägarna. Vår leverans är snabb av de mest frekventa reservdelarna. Vi rekommenderar också att du har vissa reservdelar hemma för att undvika driftstopp.
Självklart tillhandahåller vi manualer till våra bagerimaskiner. Vid köp av en maskin eller ugn medföljer också en manual med instruktioner för din nya produkt.
Har du tappat bort eller saknar du maskinmanualen så kan du kontakta oss på telefon: 033 15 15 15 eller e-post: supportsverige@sveba.com så skickar vi manualen till dig.
Precis som i andra digitala maskiner har också vi mjukvara i ugnarna som behöver uppdateras. Detta då vi ständigt arbetar med att förbättra funktioner och att göra finjusteringar i våra ugnar. Uppdatering sker ca 1 gång/år.
Med uppdateringar följer alltid positiva uppgraderingar för användaren, så se till att du alltid har senaste mjukvaran i din SD Touch II eller SD-Touchpanel, för att få ut det mesta och bästa av din ugn.
Våra servicetekniker har möjlighet att hjälpa dig på plats med uppdatering av din mjukvara. Vid underhåll installeras alltid den senaste uppdateringen av mjukvaran i maskinen.
Uppdatering går också att köpa på USB för att installeras på egen hand. Det är enkelt och går fort. Kontakta vår supportavdelning för korrekt mjukvara, telefon: 033 15 15 15 eller e-post: supportsverige@sveba.com.
Med Sveba Dahlens molntjänstlösning får du inte bara värdefull statistik över dina uppkopplade ugnars drift. Du får också viktiga notifikationer, recepthantering med delning mellan ugnarna med mera. Dessutom kan du enkelt uppdatera samtliga uppkopplade ugnars paneler i ditt bageri till den senaste mjukvaran med ett klick! Snabbt och enkelt. På så sätt slipper du beställa den senaste mjukvaran eller vänta på en servicetekniker som hjälper dig.