Interaktiv support och felsökning med Sveba Reality!

Service och support - våra experter är bara ett samtal bort! Sveba Reality erbjuder den support du behöver, när och var du behöver den. Det är enkelt att använda Sveba Reality, få supporthjälp direkt genom telefonen, var och när det behövs. Allt man behöver göra är att ansluta via en länk i mobiltelefonen (smart phone), erhållen från Sveba Dahlens support. Via telefonens kamera kan vår tekniker se vad du kan se. Förklara ditt problem genom att visa, beskriva och peka. Sveba Reality har alla verktyg för en lyckad felsökning. Vid ärenden som inte kräver ytterligare service och besök av tekniker så kan supporten guida dig till en lösning. Snabb, effektiv och kostnadseffektiv problemlösning med tal, video, samt interaktiva verktyg. 

  • Enkelt att komma igång.
  • Enkelt att använda.
  • Snabb, effektiv och prisvärd support på ett ögonblick.
  • Interaktion via röst och videosamtal.
  • Serviceteknikern ansluter till din mobilkamera.
  • Serviceteknikern ser vad du ser i realtid via din mobilkamera.
  • Support, guidning och problemlösning via mobiltelefonen.
  • Effektivt samarbete och problemlösning mellan tekniker och användare.
  • Oberoende av hårdvara eller mjukvara. Fungerar med alla operativsystem och mobiltelefonsmodeller (krävs en smartphone).
  • Ingen extra mjukvara krävs i mobilen.
  • Snabb anslutning via länk.

 

 

Verktyg för guidning

  • Guidning i realtid via videosamtal 
  • Video - Serviceteknikern ansluter till din livevideo.
  • Röstsamtal - Precis som vid ett röst eller videosamtal kan kund och tekniker samtala med varandra.
  • Pekare - Kund och support kan peka så att det syns på skärmen/videoströmmen för att visa och peka ut till exempel delar eller ett grafiskt element i en panel.
  • Handprojektion - Serviceteknikern kan projecera sina händer eller verktyg in i livevideon för att illustrera, peka, visa med mera. Teknikern kan visa var man med en skruvmejsel lossar en skruv, hur man slår av/på en brytare eller bara peka var användaren skall klicka på en knapp.
  • Rita - Serviceteknikern kan ta stillbilder av videosamtalet för rita för att markera föremål eller att illustrera något för att underlätta för användaren.
  • Textmeddelanden - Serviceteknikern kan också skicka textmeddelanden som placeras ovanpå live-videon som ett beskrivande komplement.
  • Zoom - Zooma i videon för att dela de minsta av detaljer.
  • Dokument och skärmdelning - Serviceteknikern kan dela sin skärm, filma sig själv (som i ett videosamtal) eller dela ett dokument med viktig information.
  • Inspelning - Samtalet kan spelas in som referens för hur man skall gå till väga.